kısaca:

İstesem de es geçemediğim -bazen gereksiz- detaylarla, başımı göğe erdirmeyecek tespitlerle, güncel haberleri tiye alan veya eleştiren yorumlarla, mehmet ali birand kıvamındaki saçma zembelek monologlarla, yaşadığım, yaşanıldığına şahit olduğum veya yaşanabileceğine inandığım aşklara dair şiirlerle, bir köre aşkın rengini soracak kadar edepsiz, diğer yandan o körün kendinden çok emin bir tonda cevap vermesi kadar da çelişkili makalelerle, şakalarla ve komikliklerle, elimden geldiğince dişe dokunur konular üzerinden hayata dokunmaya çalışacağım bu yere hoşgeldin.

Yazı başlıklarına aldanmadan önyargısız, yaftasız, tarafsız ve kaygısız bir hamle yap şimdi ve içlerinden bir tanesini oku!

22 Kasım 2010 Pazartesi

Avukat Olamayan Filolog - Bir Bayram Klişesi


Dedem hep avukat olmamı ister ve mütemadiyen bu isteğini dolaylı olarak da olsa dile getirir. Onun bu istikrarından hem mustaribim, hem de hayranım! Bıkmadan usanmadan loop ediyor aynı soruları. Ben bir şeyleri anlatmaktan vazgeçtim artık arkadaş! Ne avukat olmak istemediğimi, ne de (zaten) olamayacağımı anlatamıyorum zaten. Artık ezberlediğim bir metni okurcasına cevaplar veriyorum dedemin "Ne olacağn şimdi sen?" sorusuna. ;)
İşte her bayram ziyaretimizdeki el öpme merasiminden sonraki dedem ve ben: 



(Lisedeyken...)


+ gökhan gel bakayım şöyle yanıma. uzak durma.
- geliyim dede. ehe ehe 
+ okuyosun dimi şimdi ? 
- evet dede, lise 2'ye geçtim.
+ hangi bölümü seçeceksin.
- işte ben yabancı dil istiyorum ama sözeli de yazdım.
+ yabancı dilde var mı avukatlık ? 
- yok dedecim yaaa...
+ öbürünü seç o zaman. avukat ol. güzel meselek.
- bakalım dede. hayırlısı olsun. 
+ öyle öyle.. ama avukatlıkta iyi para var.
- ehe ehe inşallah. (mevki düşkünü iyi hatunlar var diyecekmiş gibi devam ediyor sözlerine. dedemden korkuyorum falan... her neyse)




(bir sene sonra: bölüm seçmişim, yabancı dildeyim


+ torun gel bakayım şöyle yanıma. uzak durma. (ben de hep uzak duruyomuşum; yeni farkettim)  
- geliyim dede. ehe ehe 
+ ee hangisi çıktı ? (piyango zaten) 
- yabancı dil "çıktı" dede. o da güzel ama... seviyorum ingilizceyi.
+ avukat olamıyorsun yani ? 
- yok dede avukatlık geçti artık. 
+ seneye bi'daha seçsen ? 
- yok dede memnunum ya iyi böyle. 
+ ingilizce bilen avukat olursun hem ? 
- ehe ehe yok dede, avukatı da başka torunun olsun ya
+ eşşek onlar eşşek!!!
- ... 




(üniversiteyi kazandığım senenin ilk bayramı...


elini omzuma ataraktan:


+ ya gökhan gel bakayım şöyle. (dikkat ettiysen gel yanıma demiyo çünkü artık yanında oturuyorum)
- geliyim dede ehe ehe.. 
+ okuyosun dimi ? 
- evet dede. üniversitedeyim artık. (aman ne güzel) 
+ avukatlık kazandın mı bakayım ? 
- yok dede. seçemezdim zaten. hem puanım yetmezdi ki
+ ama güzel meslekti. parası da iyi.
- öyle ama olmadı işte.
+ hangi dil peki ? 
- almanca.
+ nerde okulun ? 
- ankara'da.
+ hangi okul ? 
- o da ankara ehe. 
+ yav tamam da okulun adı ney ?
- ankara ü-ni-ver-si-te-si.
+ tamam işte almanca da öğren avukat da ol. almanca bilen avukat...
- dede yok avukat olamıyorum artık. 
+ güzel olurdu... 
- !!!


şuan 3. senem ve dedemle geçen yaz uzun bir köy yolculuğu yaptık. yanyana oturmuştuk. (kaderin oyunu) tüm yolculuk boyunca konuştuklarımızı varın siz tahmin edin...



Hiç yorum yok: